La oss revolusjonere kundeservicen din
Workshops
Kundeservice er å snakke med folk, ikke på folk. Da hadde det vært rimelig løk om våre workshops ikke hadde det samme prinsippet. Vi samles, enten fysisk eller via EDB`en og prater sammen i noen timer. Vi finner ut hva kundeservice faktisk er, hva det betyr og hvordan vi kan forsterke merkevaren ved hjelp av kundeservice. Det blir et par oppgaver underveis som løses enten enkeltvis eller i grupper. Vi utfordrer både de i fronten og de i kulissene på hva som skal til for å sette inn et ekstra gir. Førstehåndserfaringen vi har både som soldat, oberst og fenrik gjør at vi hoster frem både refleksjoner og spørsmål som skaper verdi i alle ledd. Hva kan du gjøre for å nå neste nivå, og hva trenger du for å få dette til? I forkant av workshopen så prøver vi å suge til oss så mye som mulig om situasjonen i din bedrift i dag, hva som er fokusområdet og tilpasser workshopen akkurat din bedrift. For som vi sier høyt og ofte, malverk er noe herk, det hadde vært dobbelløk med fløte og sukker på toppen om vi da kom og pratet til dere med et malverk av en workshop. Varighet: Vi blir enige om hva som passer for dere, men anslagsvis 2-4 timer.
Foredrag
Vi forteller litt om hva vi synes kundeservice er, hva det representerer og hvilke grep en kan gjøre for å nå neste nivå. Vi serverer noen tips om hvordan en kan ta styring i samtalen, hvilke refleksjoner en bør gjøre seg før, under og etter samtalen og hvordan en kan effektivisere kundedialogen. Vi har bestått grunnkurs i Power Point på Livets Harde Folkehøyskole og bidrar derfor med et brukbart visuelt støttesystem som vi prater rundt. Vi er klar til å prate både via datamaskinkamera og fysisk. Varighet: Rundt 60 minutter.
Prosjekt
Her kommer vi på besøk til dere for å kjenne litt på duften av sagmugg. Kanskje trenger dere oss i en dag, kanskje blir vi en uke, noe midt imellom eller kanskje enda lengre? I første fase så blir vi kjent med strukturen i dag, systemer, de ansatte, arbeidsmetodikk, kundene og strengt tatt hele organisasjonen. Vi observerer og lytter til dialogen med kundene, vi kartlegger effektiviteten i alle ledd, og finner løsninger sammen med dere. Vårt mål er at den enkelte skal øke kvaliteten og kvantiteten i arbeidet uten å bruke mer krefter. Noen eksempler på hva vi gjør: - Coaching, gruppevis og/eller enkeltvis - Kartlegging av arbeidsverktøy - Ser på internkommunikasjonen - Identifiserer tidstyver og flaskehalser - Daglige oppsummeringssamtaler med fag og/eller personalansvarlige - Går opp etablerte rutiner og sannheter og utfordrer disse. Etter endt fase leverer vi en sluttrapport med våre funn og forslag til løsning. Her vil vi også komme med forslag til hvordan vi i SUME Consulting kan bidra inn i dette arbeidet. Gjennom samarbeid med andre aktører i markedet kan vi også koble på disse dersom dette ligger nærere deres kjernekompetanse.
Kundeservice
Har du behov for bistand i kundedialogen? – Snakk med oss! Ønsker du å outsource kundedialogen? – Snakk med oss! Vil du ha selvstendige fagfolk som snakker flytende kunde til å prate med dine kunder? – Snakk med oss! Vi har bred og lang erfaring med kundedialog innenfor de fleste bransjer og kanaler. Det være seg salg, b2b, telekom, dagligvare, bemanning, elektro, møbel eller forsikring for å nevne noen. Gjennom denne erfaringen ser vi at kundeservice er et universalt språk, men med behov for dialektjusteringer for å møte akkurat din kunde på riktig måte. Dette har vi kompetansen til. Sosiale medier, telefon, epost, chat eller ansikt til ansikt. Vi er klar! Tar du kontakt med oss på en onsdag er vi klar til å prate med kundene dine på torsdag. Vår påstand er at kundeservice ikke forsvarer merkevaren, den bygger den. Når vi prater med kundene våre så er dette vårt fremste fokus. Vår jobb er at kunden skal forlate samtalen begeistret, informert og som en ambassadør for merkevaren vi representerer. Ønsker du at vi skal gjøre dette for din bedrift? Slide inn i DM`en vår så blir vi enige!